Spirit of Aqsa, Palestina- Para pejuang Palestina terus mengobarkan perlawanan terhadap kezaliman penjajah Israel di Tepi Barat dan Al-Quds. Tercatat ada 18 aksi perlawanan yang tersebar di beberapa titik Tepi Barat dan Al-Quds selama 24 jam terakhir.

Mengutip palinfo, berbagai bentuk perlawanan dilakukan. Mulai dari perlawanan menggunakan senjata api, pemakaian bahan peledak, bom Molotov, hingga petasan dan batu. Terjadi pelemparan alat peledak ke pasukan penjajah Israel di dekat gerbang Al-Tur di Nablus, serta pelemparan bom molotov dan petasan selama perlawanan di perkampungan al-Quds.

Pejuang mujahidin menembakkan peluru ke pasukan penjajah Israel yang menyerbu kota Qabatiya di Jenin. Perlawanan meletus di 8 titik konfrontasi. Para pemuda perlawanan melemparkan batu ke pasukan pendudukan Israel di kamp pengungsi Shuafat, di al-Quds, Ramallah dan Hebron.

Pemuda perlawanan melemparkan bom molotov dan petasan ke pos pendudukan Israel di Ras al-Amud dan al-Issawiya di al-Quds.

Warga menghadang para ekstremis Yahudi dan menghancurkan kendaraan mereka di dekat permukiman Yahudi “Pisgat Ze’ev”, yang terletak di tanah al-Quds, dan permukiman Yahudi “Yitzhar”, yang didirikan di tanah warga, di selatan Nablus, dan di daerah Al-Auja di Jericho.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here